Wednesday, December 05, 2007

..:: 2007 memorieS....



Januari....

Bulan bz aku..ahahaha...well...makin lamer..kijer makin bertambah..dengan pemergian Miss Lau..di ikuti ketidak hadiran Christine..automaticly, all UBS system tuh...aku dgn Miss Tang je yg tengok..dgn inventory..credit/debit deposit..mmg pening giller..then bos plak..memanjang panggil meeting..ader je yg tak kena...finally...hujung bulan satu, aku gaduh gak dgn bos aku..mmg teruk giller kali nih...aku siap hempas pintu..pergh, x sangka..aku nih berani gak orangnyer..hahaha...after hari yg menyampah tu..aku terus call member aku, mintak tolong dia carik kijer lain...tak sampai 2 hari, aku htr resume...company tuh panggil suruh attend interview...byk la jugak test yg kena buat..then, 3 hari kemudian..aku kena panggil lagik..interview utk kali ke-2..

Februari...

Sambung bulan lepas nyer...selepas 2nd meeting ngan person in charges, aku di panggil 3rd interview plak...yg nih mmg lawak...aku selamba jer curi tulang gi tempat tuh...hehehe...quite tough jugak soalan2 dia..dah ler aku agak luper pasal network² nih..tak minat la pulak waktu study dulu...btw..lepas seminggu, aku dapat offer kijer kat NOC (Network Operation Centre), TM..aku bagi notice 2 weeks, sumer pun terkejut tapi aku still tetap dgn keputusan aku...tapi mcm hampeh..aku kijer 2 tempat dalammasa yg samer...mmg penat...nasib ar kat TM tuh just kursus..+ + + aku cam kayer sekejap bulan nih..dapat gaji dari 2tempat tuh...huahuahuahuaha...

March...

Bermula la era lembaran kijer yg baru...memula aku bajet, just simple job..jawab call from user jer...sekali...my bos put mewith senior yg handle case (aku sorang jer lak tuh dari 5 org budak baru..cam hampeh!!!)...terkial2 gak ar biler tetiberkena tgk line network..call user to confirm cct status..verify plak dgn network team (kengkadang kena check sendiri)..nasib baik senior aku cm best la jugak (bukan sumer yer...huhuhu)..dlm mase seminggu lebih..Alhamdulillah, aku dah boleh sesuaikan diri...cumer kengkadang lambat ckit..biaser ar kan..budak baru maa...ahakz...

April...

Alhamdulillah...salah satu tanggungan aku dah berjaya di setllekan...so, sekarang..blh pikir nak beli benda lain plak..mak aku..cm biaser ar..suruh beli rumah la...keta la...adeh...tak larat mak ooii...hehehehe..tapi..dalam² tak larat tuh..aku carik gak number salesman keta...hahahahha....this month jugak, parents aku pegi bercuti kat Thailand...kitorang anak² nihtak di benarkan ikut...honeymoon plak papa n mama aku nih...ahakz...

Mei...

Syed bebetul dapat kijer satu tempat dgn aku...cumer dia under VADS (TM vendor)..erk, saper syed nih...dia orang la..hehehe..well..mamat nih, semangat giller nak serius dgn aku..(tapi aku tak nak...giller jual mahal..hahaha)...aku pulun carik kijer lain sebab tak nak jumper dia..tapi, my mom tak bagi berenti...adeh..penat mengelak....huhuhu...

Jun....

Bulan nih..tarikh keramat 05/06/2007 --> miss Tang (senior opis lama aku)..call..req aku kije balik kat sana...tak dapat ar kan..tak sanggup raser nak kena marah lagik...dah ar aku sorang je Malay kat sana..the rest sumer chinese..tapi..miss tang nih merayu..sebab...kijer byk sangat..bebudak lain plak takleh nak co-operate dgn budak baru..dah biaser dgn aku ..finally..kesian punyer pasal..aku agreed..tapi buat part time jer...suker betul dia...so, hidup aku mmg dgn kijer je..pagi bt network..petang plak tgk angka² (account kan...)..selang seminggu..mesti demam...(sendiri carik nahas...padan muka la...hahaha...)

~~> me + bebudak opis....


Julai...

Aku start kenal Azim SAC (Service Assurance Centre)...tepmpat nih handle case² PMW (Plainned Maintainance Network) / PCM (Pulse Code Modulation)..then..wholesale punyer cct...(aper² ar aku ngarut nih!!)..btw, mamat nih mmg sempoi...bagus gak sebenarnyer kenal org dalam nih..at least..biler ader probs...aku leh terus call org yg aku kenal..xpyh nak call centre masukkan extansion bebagai..bulan nih gak, aku order keta...kena ar kan....mak dah warning...wajib ader keta b4 poser..kalau tak..mak carik calon suami...hahahaha...

August....

26/8...Kak Khatijah (wife abg aku)..bersalin...dapat baby boy...comel sangat...chinese look...name--> Abd Wafi..cucu sulong mertua abg aku..mmg di sayangi la dia...sumer benda cecanggih...ahakz...Bulan nih jugak...aku kena attend byk kursus...penat..tapi tak kurus² jugak...hahahaha...erk...aku gak dapat keta this month...takder warna hitam...sedih...huhuhu...
nampaknyer expenses makin bertambah la....=(

erk....aku dah penat la...mata dah kuyu..nak gi lepak jap...Sept untill Disember...will continue later...

1 theY thaUghT :

Anonymous Anonymous said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my site, it is about the CresceNet, I hope you enjoy. The address is http://www.provedorcrescenet.com . A hug.

January 15, 2008 4:38 PM 

Post a Comment

Home